Carta als Mags

Estimats Mags d’Orient,
Aquest any us demano que deixi de mirar una mica la pantalla i aprengui a mirar com Abraham, com vosaltres, el cel estelat. Que em deixi embadalir per les sortides i les postes del sol. Que torni a descobrir la bellesa de cada racó. Que em miri amb ulls estimadors aquells que tinc al voltant. Que ens vulguem entendre encara que siguem de procedències diverses.
Us demano que ens porteu l’or del treball. Que tants nois i noies aturats, que tants homes i dones sense feina, puguin per fi trobar-ne. Que hi hagi un pacte per aturar l’atur.
Us demano que ens porteu l’encens de la pregària. Que no ens quedem arran de terra i prou sinó que sapiguem pujar amunt com l’encens, i que ajudem els nostres germans a pujar-hi. I que tot ho perfumem amb bones obres.
Us demano que ens porteu la mirra de la salut. La salut corporal i l’espiritual. Aquella que de joves regalem a l’engròs i que quan l’hem perduda l’hem de comprar a la menuda. I que sapiguem acceptar la mort quan arribi l’hora.
Us demano com feia José Luis Perales, “pels infants/ en ells hi ha la veritat,/ que facin al món escoltar,/ que uneixin les seves veus i arribin al sol/ en ells hi ha la veritat/ que cantin els nens que viuen en pau/ i els qui pateixen dolor/ que cantin per aquells que no cantaran/ perquè han apagat la seva veu.”
Estimats Reis us demano també que fem nostra la canço que Sergio Dalma i l’escolania de Montserrat van cantar per la Marató i que estigui agraït a Aquell que va fer que vosaltres emprenguéssiu un llarg camí:
“Quan estic trist i els ànims tinc per terra,/quan no he previst que el cor em tracti així,/jo vull sentir la força que tu em dónes/i que estem junts fins que arribi la nit./ Em dónes força per superar els obstacles,/em dónes força per creuar l’oceà./Sóc tan fort quan dintre meu et sento./Em dónes força per sempre et vull amb mi.”

Estimats Mags, faig meva la pregària del poeta Fages de Climent, regaleu-nos si us plau “la tramuntana justa que eixugui l’herba i no ens espolsi el blat”.
I porteu-nos també tot allò que les Vostres Magestats desitgin.

Comentarios

Entradas populares de este blog

10 claves para comprender la Sagrada Familia de Barcelona

El calze i l'arpa

Cinco claves para comprender el arte catalán